ايففانيسا: Tempat Paling Indah Di Dunia

  • perkongsian di harap membawa manfaat


ChatBox


Tabung


Daily Quotes


Daisypath


17:05 | 0 Cloud(s)
Tempat Paling Indah Di Dunia


Assalamualaikum. salam sejahtera buat semua pembaca. first of all. bersyukur ke hadrat ilahi kita diberi kesempatan bernafas dan bertaubat di dunia ini. sesungguhnya dunia ini hanyalah pentas lakonan buat kita. kita hanyalah sebagai seorang pelakon yang melakonkan watak yang telah kita pilih. kita juga telah pilih untuk menjadi apa dan siapa diri kita. director untuk pentas lakonan kita tidak lain ialah ALLAH S.W.T.. sama-samalah kita mensyukuri nikmat yang telah diberi oleh-Nya. 

Allah Maha Besar. Subhanallah Maha Suci Allah. tanpa kita sedar terdapat banyak nikmat Allah bagi untuk kita. salah satunya ialah menikmati keindahan alam atau dunia. semalam ade belek-belek so terjumpe la tempat ni. Ya Allah punyalah indah. tak tau la nak cakap ape.


College The Valleyfield, Cannada
/
kalau kolej macam ni ade kat Malaysia, tak tau la nak belajar ke nak berangan. kan?



Rumah Kampung Bibury, England.

Ya Allah! aku suke sangat rumah macam ni. aman damai tenang je suasana. kalau nak beribadah alahai nikmat nye. 




Dubai Miracle Garden, Dubai
Dubai Miracle Garden ialah taman bunga terbesar di dunia. so kepada director yang nak background filem cantek cantek boleh je pegi sini. haha. cantek gile kot.





Tasik Plitvice, Eropah
ciptaan Allah yang tak mampu kita nak kata apa. sesungguhnya Allah sebaik-baik pencipta dan perancang.




Pulau Sipadan, Sabah, Malaysia
Perkampungan diatas air. syiokkkkk! untung la orang sabah kan. 





dan akhir sekali untuk tempat paling indah di dunia ialah Tanah Suci Makkah. tempat tiada banding, indah, damai, tenteram, tempat para Nabi kita. Allahuakbar. Rumah Allah yang tercantk di dunia.





Pemandangan Kota Suci dari Atas.


sama-samalah kita mensyukuri nikmat yang telah diberi oleh-Nya. sesungguhnya setiap apa yang kita lakukan adalah nikmat yang Allah beri. Thanks for reading this entry. Love. Ukhuwah Fillah.

0 Comments:


Post a Comment